Mandala
Poezie, debut, editura Vinea, București 2005
Ediția a doua (cu audiobook) – Casa de pariuri literare, București, 2021 – cartea este disponibilă în butonul de mai jos.
Premii literare obținute, pentru anul 2005:
- Premiul Naţional de Poezie Mihai Eminescu – OPERA PRIMA
- Premiul Iustin Panţa pentru debut
- Premiul de debut în poezie al filialei Dobrogea a Uniunii Scriitorilor din România
- Premiul de debut al Colocviilor Revistei Tomis.
„Debutând cu volumul Mandala (editura Vinea, 2005), Oana Cătălina Ninu n-a ratat aproape niciunul dintre premiile care i-au ieșit în cale. O recunoaștere, fără îndoială, meritată, întrucât vorbim despre cel mai semnificativ debut liric în anul respectiv”
Andrei TerianZiarul de duminică, 2007
„Nota ei de originalitate trebuie căutată mai ales în sarabandele de imagini, care au uneori luxurianța malignă a țesuturilor bolnave, într-un anume barochism al expresiei, care cultivă stridentul și ostentativul”
Octavian Soviany în Luceafărul, 2005
„Mandala este şi una dintre figurile iniţierii. Poezia se scrie împotriva limbajului dat, împotriva sensului uzat, cu sufletul, dar împotriva lui, cu trupul, dar ca mortificare a trupului, cu durere, ca singur vaccin al durerii prin smulgerea ei din trup şi aşezarea ei în pagină.”
Alex MateiObservator cultural, 2005
„Reeditarea volumului Oanei Cătălina Ninu aduce în prim-plan necesitatea revendicării și reactualizării literaturii scrise de femei, mai ales prin prisma rolului lor important în evoluția și în schimbarea discursurilor. [... ] Oana Cătălina Ninu face parte dintr-o generație poetică definită de revoltă, furie și contestare a culturii primare. Așadar, Mandala conturează o poetică a rescrierii, modificând, astfel, perspectiva asupra intimității și corporalității, precum și asupra modului în care ne raportăm la diferitele fațete ale experienței și identității.”
Andrada Yunusoglu Revista electronică Citește-mă!, 2021
„Mandala este constelația obiectelor ascuțite, a sângelui și uterelor, a cărnii și a abuzării sale care pătrund și foarfecă un organism care le rezistă pentru a le observa efectele. Cauzalitatea este rareori deconspirată pentru că în peisajul sfâșierilor important este impactul, penetrația durerii, captarea fotografică a momentului care se imprimă pe retina cititorului – privitor, repugnându-i sau măcar nedumerindu-l.”
Ioana TătărușanPoetic stand, 2021
„Mandala este constelația obiectelor ascuțite, a sângelui și uterelor, a cărnii și a abuzării sale care pătrund și foarfecă un organism care le rezistă pentru a le observa efectele. Cauzalitatea este rareori deconspirată pentru că în peisajul sfâșierilor important este impactul, penetrația durerii, captarea fotografică a momentului care se imprimă pe retina cititorului – privitor, repugnându-i sau măcar nedumerindu-l.”
Ioana TătărușanuPoetic stand, 2021